به‌گزارش ميراث آريا(CHTN)، مدير پروژه آزاد راه قزوين_ رشت در بازديد خبرنگاران از اين پروژه با بيان اين مطلب گفت: برآورد ريالي اين پروژه 307 ميليارد تومان بوده که تا امروز حدود 240 ميليارد تومان آن تحقق يافته اس.

\"جمشيد رسايي\" افزود: در سال جاري 62 ميليارد تومان اعتبار در قالب 22 ميليارد تومان اعتبار از منابع دولتي، 20 ميليارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و 20 ميليارد تومان از طريق مشارکت بخش غيردولتي به اين پروژه اختصاص مي‌يابد.

وي تصريح کرد:جمع هزينه‌هاي پروژه تا پايان ارديبهشت ماه حدود هزار و 930 ميليارد ريال است.

رسايي با بيان اينکه در ساخت اين آزادراه مجموعا 22 دستگاه دولتي با وزارت راه همکاري داشته‌ا‌ند گفت: 50 درصد اعتبار اين پروژه از منابع دولتي و 50 درصد ديگر توسط شرکت آزادراه قزوين- رشت بوده است.

وي طول مسير آزادراه را 138 کيلومتر و پيشرفت فيزيکي اين پروژه را حدود 81 درصد عنوان کرد و افزود: 11 کيلومتر از اين آزادراه که در منطقه رودبار واقع شده، به علت پيچيدگي‌هاي اجرايي و حجم بالاي سرمايه‌گذاري مورد نياز آن خارج از برنامه مشارکت منظور شده است.

رسايي افزود: در حال حاضر گزينه‌هاي متعددي براي نحوه اجراي جاده اين مسير وجود دارد و مناقصه اين مسير در دست اقدام است.

مدير پروژه آزاد راه قزوين- رشت به مشخصات اين پروژه اشاره کرد و گفت: اجراي اين پروژه در دو خط به طول حدود 3 متر و 65 سانتيمتر پيش‌بيني شده که تاکنون حدود 60 کيلومتر از پروژه آسفالت و تا پايان سال حدود 100 کيلومتر آن آسفالت خواهد شد.

وي تعداد کل تونل‌هاي اين پروژه را 16 دستگاه اعلام کرد و گفت: از اين تونل‌ها 10 دستگاه در قالب مشارکت احداث خواهد شد و مجموع طول تونل‌ها 8 کيلومتر است که 5 کيلومتر در قالب مشارکت احداث مي‌شود.

رسايي گفت: اين آزادراه 70 درصد ترددهادر مسير قزوين رشت که در حال حاضر روزانه 5هزارخودرو را شامل مي شود به خود اختصاص خواهد داد.

وي ظرفيت آزادراه را معادل 54 هزار خودروي سواري در روز دانست و گفت: با اين برآورد ظرفيت آزادراه حداقل تا 30 سال آينده پاسخگوي ترافيک عبوري خواهد بود.

وي درباره اهميت اين پروژه گفت: آزادراه قزوين رشت جزئي از مسير کريدور بين‌المللي شمال_ جنوب است که شهريور ماه سال 79 موافقتنامه آن به امضاي وزراي حمل و نقل ايران،روسيه و هند رسيده است.

مدير پروژه آزادراه قزوين_ رشت خاطرنشان کرد: اين پروژه نقش مهمي در کاهش سوانح جاده‌اي مسير قزوين رشت خواهد داشت.

مدير پروژه آزاد راه قزوين_ رشت با اشاره به سابقه اين پروژه گفت: در اواخر سال 81 با توجه به مطرح شدن کريدور شمال جنوب و اهميت اين مسير در اين کريدور ساخت آزادراه از اولويت ويژه‌اي برخوردار و مقررشد که اين پروژه با سرمايه‌گذاري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و بانک تجارت به بهره برداري برسد.

رسايي افزود: عمليات اجرايي اين پروژه از اوايل سال 85 توسط شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور و تحت نظر مجري طرح‌هاي ساخت و توسعه آزادراه‌ها پيگيري مي‌شود.

R/H/105




انتهای پیام/

کد خبر 1386042815